انا عندى ووزنى وطولى محتاجة اخس كام عشان اوصل لوزن يكون مناسب لطولى ال
انا عندى 21 سنة ووزنى 66 وطولى 145 محتاجة اخس كام عشان اوصل لوزن يكون مناسب لطولى . ارجو الرد
إجابات الأطباء على السؤال
نظبط مواعيد الاكل فطار غداء عشاء كل ٦ ساعات تقريبا و ف النص وجبتين خفاف فاكهة او سلطة او مكسرات بعد ٣ ساعات من الوجبة الرئيسية نشرب مياه بمعدل لترين يوميا. ممنوع شرب المياه اثتء الاكل. بين الاكل و النوم ساعتين نعمل شوية رياضة ممكن مشي او تمارين زومبا. نوقف العيش و الرز لمدة اسبوعين بعد كدا نعمل يوم مفتوح و ندخل ٥ ملاعق ارز مع الغداء تلات مرات اسبوعيا و خبز اسمر ١ مع الافطار يوميا و كل اسبوع نعمل يوم مفتوح 0 2018-09-22 10:33:38
أخصائي تغذية محمد حمزه
تغذية