ولدتى عندها مرض السكر وبتاخد انسولين وبرشام واحيانا السكر بيعملها فوران فى الاعصاب فكنت عايزه اعرف ايه النظام الغذائى الممكن اتبعه معاها عشان السكر ميأثرش على صحتها اكتر
إجابات الأطباء على السؤال
اهلا بك عزيزتي عليك باستشارة طبيب لتحديد كمية الاكل المناسبة لجرع الانسولين او ممكن الذهاب لاخصائية تغذية لمساعدتها لان حمية السكري تعتبر حمية ضرورية ويجب عليها الاهتمام بنسب السكر حتى تمنع لا قدر الله من حدوث مضاعفات لاحقا 0 2016-06-05 13:03:37
أخصائية تغذية ايمان محمد حسن الحشكي
تغذية