انا منتظم علي ريجيم والحمد لله ماشي عليه بس وبخس بس ببطئ شوية فكنت عايز اسأل استخدم ادوية ولا لا وايه الفرق بين اورليستات وزينكال وايه اللي اقل ضرر..... وشكرا جزيلا
إجابات الأطباء على السؤال
بما انك تتبع حمية فابتعد عن الادوية لان الحمية والرياضة هي الطريق الصحي والذي يساعدك على تغيير عاداتك الغذائية على المدى البعيد وهذا الاهم، ونزول الوزن الطبيعي يكون ١-١،٥ كيلو بالاسبوع والمهم هو الارادة والاستمرار طالما انك على الطريق الصحيح ومعظم الادوية قد يكون لها اثار جانبية لذا ابتعد عنها 1 2015-03-03 10:02:05
أخصائية تغذية سيرين البحيري
تغذية