عندي ٢٠ سنه طولي ١٦٩ وزني ٥٩ اكل كثير ولا اسمن
إجابات الأطباء على السؤال
اهلا بحضرتك.. حضرتك وزنك مناسب جدا لطولك.. وينصح باتباع نظام غذائي متكامل( نشويات .. من الحبوب الكاملة) البروتينات( لحوم قليلة الدهون والبيض ) خضروات وفواكه وألبان وبقوليات وشرب المياه جيدا من ٢ ل ٣ لتر يوميا والتقليل من استخدام ملح الطعام والسكر قدر الإمكان وممارسة الرياضة 1 2018-12-26 12:49:44
الدكتورة مني محمد ابويوسف
القلب والاوعية الدموية