حضرتك انا وزني كان كيلو من شهر بالظبط ودلوقتي هل معدل تنزيل الوقت مظبو
حضرتك انا وزني كان 95 كيلو من شهر بالظبط ودلوقتي 87 هل معدل تنزيل الوقت مظبوط انا ماشي علي نظام عذائي مع الجيم 3 مرات في الاسبوع .. وهل بعد ماانزل وزني ل 80 معدل الخساره يقل .
إجابات الأطباء على السؤال
المعدل الطبيعي لنزول الوزن هو 1-1.5 كيلو أسبوعياً، في بداية اتباع الرجيم قد يخسر الجسم أكثر من ذلك بسبب خسارة السوائل، اذا استمر النزول على هذا المعدل فأنت في الطريق السليم. 1 2017-01-04 11:37:24
أخصائية تغذية روعة اسليم
تغذية