انا عندى طولى وزنىعايزة ازيد وزنى ضرورى عشان فرح اختى لان انا بعانى من
انا عندى 13سنه طولى 165وزنى41عايزة ازيد وزنى ضرورى عشان فرح اختى لان انا بعانى من النحافة
إجابات الأطباء على السؤال
وعليكم السلام، ينصح بتناول وجبات صغيرة ومتعددة، ثم زيادة الكمية بالتدريج، وتناول كمية كافية من مصادر البروتين والحليب ومشتقاته و الفاكهة والخضار والتركيز على تناول الأغذية العالية بالسعرات الحرارية والعناصر الغذائية كالعسل والفواكه المجففة والتمر والمكسرات والعصائر الطبيعية والميلك شيك لزيادة الوزن بشكل صحي. 1 2016-05-18 19:47:26
أخصائية تغذية روعة اسليم
تغذية