خسارة الوزن والنحافة
أنا بعانى من النحافه ودايخه ديما ومليش نفس ممكن اقعد بالاياام من غير أكل خالص فعايزه حل وبدأت أخد ترايكتين وديكسازون
إجابات الأطباء على السؤال
علاج النحافه يختلف تماما عن علاج السمنه لان النحافه نقص في العضلات و العظام و لها أسباب كثيره و يحتاج لتحاليل و تركيب نظام غذائي دقيق يناسب كل حاله لوحدها و فيه معلومات كتير محتاجه تعرفيها و تتعلميها
أخصائي تغذية هدي خطاب
تغذية