ماهو الوزن المثالي لطول و وانا مريضة سكري وكنت ازن كلغوالآن وكيف انظم
ماهو الوزن المثالي لطول 158 وعمري 24سنة وانا مريضة سكري وكنت ازن 79 كلغوالآن 62 وكيف انظم السكري مع المحافظة على الوزن وشةرا
إجابات الأطباء على السؤال
سلامتك وزنك المثالي هو56كيلو لتنظيم السكرى يجب تناول الأدوية بانتظام وايضا عمل نظام غذائي متوازن يعتمد على شرب 4 لتر ماء يوميا و المشي ساعه يوميا وتناول الخضار والفواكه الطازجة في كل الوجبات 1 2018-11-19 11:55:05
أخصائية علاج طبيعي كريمة عبد الرحمن مرسي
علاج طبيعي
تعليقات الزائرين
زائر زائر
ازاي اخلي بنتي اللي عندها 17 سنه اللي طولها 155 ووزنها 40 ك يزيد لوزن الـ 50ك من غير م تتعرض للسكر أو الغده الدرقيه أو لدهون الكبد والسموم يعني تزيد بطريقه صحيه؟؟