هل ينفع اخد مكمل غذائي وانا بضخم
انا 19 سنة طولي 177 وزني 45 وبديت اضخم بس عندي مشكلة في الاكل مش بقدر اكمل 2500 سعرة ف اليوم واحيانا بتكون اقل بكتير فا واحد من اصحابي اقترح عليا mass gainer في اليوم بيدي 1250 سعرة حرارية وده هيساعدني بشكل كبير بس هل عادي اخده مع النظام الغذائي ولا هيأثر عليا بالسلب
إجابات الأطباء على السؤال
لا بأس من استخدامة تحت اشراف متخصص، يجب الحذر عند اختيار النوع المستعمل وشرب كم كافي من المياه، والابتعاد تماماً على أي مكمل هرموني أو يؤثر على هرمونات الجسم 0 2024-05-11 19:08:49
استشاري التغذية محمد حسين عبدالهادي
تغذية