انا نباتى لكن محتاج توجيه علشان يكون بشكل صحى
محتاج حد يوجهنى ازاى اكون نباتى بس بصحة كويسة و بالطريقة الصح و مش عايز اروح لدكتور و ادفع فلوس الاستشارة و فالاخر يقولى كل لحمة و اشرب لبن و كده تانى هبقى ضيعت وقتى و فلوسى منغير سبب
إجابات الأطباء على السؤال
لا انصحك ان تكون نباتى ١٠٠% هذه الحالة اذا لم يتم تنفيذها صح بإشراف أخصائي تغذية قد تكون هناك مشاكل صحية علي المدى البعيد ولكن انصحك بان تكون نصف نباتى بمعنى لا افراط ولاتفريط تاخذ الحليب ومنتجاته والبيض وقليل من الأسماك وبعض الأحيان لحوم مع خضار كتير مع بقول منوعة 0 2021-01-11 19:33:13
أخصائي تغذية محمد احمد عبد السلام
تغذية