اسلوب التغذية او قل الاكل
والدي عنده 63 سنه بقاله حوالي سنتين بيصوم يوم الاتنين والخميس و الثلاث ايام القمرية من كل شهر باستمرار ولكن بدون صحور حتي في الأيام اللي مبيصومش فيها بياكل مره واحد في اليوم بمعني صريح هو بقاله حوالي سنتين مبياكلش غير مره واحد في اليوم وجسمه نزل اكتر من النص وبقي هزيل جدا ايه اللي ممكن ينتج عن كدا
إجابات الأطباء على السؤال
سوء التغذية سبب لمشاكل صحية قد تكون خطيرة لا سمح الله . ينصح بإعطائه مكمل الانشور و هو مكمل غذائي يباع في الصيدليات بمعدل كوبين إلى ثلاث اكواب يوميا إلى جانب طعامه المعتاد موزعة خلال الفترة التي يأكل فيها و طريقة التحضير مدونة على العبوة . 0 2023-10-01 07:19:02
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية