زيادة الوزن والسمنة منذ الطفولة
عندي مشكلة زيادة الوزن من طفولتي بعمر ال6 شهور وصل وزني لل17 كغ والطبيب طلب من امي تفطمني عن الرضاعة الطبيعية وثبت وزني بعدها لفترة بس بكل مراحل حياتي مرافقتني مشكلة زيادة الوزن ووحتى وقت اعمل دايت مع رياضة بصعوبة بينزل الوزن واول ما اترك بيرجع بيزيد الوزن بسهولة مع العلم باكل اكل صحي
إجابات الأطباء على السؤال
اهلا وسهلا طالما بدأتي طريق يبقا لازم تنهيه مفيش حاجة اسمها لما اترك. الوزن لوغاريتم من لوغاريتمات الجسم لكن لابد من الحذر في التعامل معه ولا تجعليه مثل لعبة اليويو طالع نازل. ابدأي من جديد بقوة وعزم مثل الجبااال 0 2021-03-07 14:14:56
استشاري التغذية عمرو ابو صالح
تغذية