مشكله سوء التغذية وضعف الجسم
لو سمحت انا عندي ١٨ سنه وجسمي ضعيف اوي وعضمي واعصابي كلها ضعيفه محتاجه اعرف اي التغذيه المناسبه ليا مع العلم اني مش بحب اكلات كتير زي اللحمه والبيض واكلات.كتير للاسف مليانه بروتينات ممكن اعرف اعمل اي وهل الرياضه ممكن تساعد لتقويه جسمي شويه
إجابات الأطباء على السؤال
طبعا الرياضه مهمه جدا وكذلك تناول الاغذيه المناسبه مثل الاهتمام بتناول البروتين النباتي مثل الفول والعدس والمشروم والمكسرات ويجب تناول مكملات كالسيوم وفيتامين دوفيتامين ب المركب 1 2023-04-21 18:48:40
د. هدي فايد
تغذية
تعليقات الزائرين
R R
انا بنت وعندي نقص صوديوم وبتاسيوم ممكن اعرف فيتامين يساعدني علي رفعهم