تخسيس في شهر 10 كيلو
عايزه اخس 10 كيلو قبل فرحي اعمل ايه
إجابات الأطباء على السؤال
إتباع نظام غذائي صحي و زيادة النشاط البدني كفيل بتحقيق رغبتك . 0 2020-01-09 09:20:27
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية
لو ان وزنك 78ك و طولك 160 سم ففعلا محتاجة لنزول الوزنز و لكن يفضل النزول التدريجى في حدود 4 ك بالشهر عن طريق زيادة النشاط الجسمانى كممارسة الرياضة مع اتباع نظام غذائى معتدل بسعرات حرارية اقل من نشاطك ليكون فرق السعرات يساعد على خسارة جزء من الوزن
الدكتور سامي ذكي
الجهاز الهضمي والكبد