انا عايزة اتخن بسرعة ومش عارفة اعمل اية
إجابات الأطباء على السؤال
تناولي الاغذية ذات السعرات الحراريه العاليه كلارز والخبز ايضا تناولي كوكتيلات كالحليب والموز مع اضافة العسل ،، الفواكه المجففه بعد كل وجبه،! تناولي ٥ وجبات في اليوم ويكونو ضعف الحجم التي تتناوليه في العاده،!! اضيفي البهارات لطعامك لانها تفتح الشهيه،، وتجنبي تناول الماء او السوائل مع الوجبه او قبلالانها تملئ المعدة وتعطي احساس بالشبع ،!! ممارسه خفيفه للرياضه وتناولي بعدها وجبة غنية بالسعرات الحراريه .. زيادة الوزن تحتاج الى وقت وصبر ولا يتم بيوم وليلة 4 2015-10-08 11:07:49
أخصائية تغذية رناد قطينة
تغذية
تعليقات الزائرين
زائر زائر
عايزه وصفه للتتخيين ف اسرع وقت وزنى 61وطولى 177 ارجو الرد