كنت بلعب كمال اجسام وسبت اللعب لمدة اربع سنين ودلوقتي اتحولت لدهون
انا اولا طولي ١٧٣ ووزني ١٠٠ كيلو وعمري ٢٠ سنه انا جربت الدايت والرياضه ولكن انا في كليه هندسه يعني مفيش وقت ومحتاج طاقه ذهنيه كنت عاوز اعرف acai berry هيساعدني وازاي مع اني بستخدمه زي ما مكتوب عليه ودلوقتي عدي اسبوع علي استخدامي ليه ومش ملاحظ تغير العمل ايه وهل في نظام دايت فطاروغدا بس امشي عليه
إجابات الأطباء على السؤال
الأساس لإنقاص الوزن هو إتباع نظام غذائي صحي و زيادة النشاط البدني و المكمل الغذائي المذكور هو عامل مساعد فقط بمعنى لا نفع له دون الأساس . و تذكر أن إتباع نظام غذائي صحي لا يعني بالضرورة الحرمان بقدر ما يعني تعديل السلوك الغذائي . 0 2019-10-24 09:22:10
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية