كنت عاوزة تناول الخميرة مع المياه او اللبن بيزيد الوزن ولا بيقلله واست
السلام عليكم كنت عاوزة اعرف تناول الخميرة مع المياه او اللبن بيزيد الوزن ولا بيقلله واستخدم خميرة فورية ولا بيرة ولا اقراص والاقراص اسمها ايه فالصيدليى وايه الكميات المناسبة
إجابات الأطباء على السؤال
رائعة جدا لزيادة الوزن يمكن استعمال الخميرة البيرة مع اللبن مكعب صغير مساء ويمكن استعمال الأقراص من الصيدلية أقل شيء 4 أقراص باليوم 0 2018-10-11 23:12:05
الدكتور محمد خيري
تغذية
الخميرة تزيد الوزن أيا كان نوعها خميرة بيرة فوريه أو أقراص الصيدليه ولكن أقراص الصيدليه أفضل المعدل من 6ل12 قرص في اليوم 1 2018-10-08 04:55:16
أخصائي تغذية محمد احمد عبد السلام
تغذية
اقراص خميرة قرص واحد  يوميا ,
الدكتور حسن عبد الغني حسن خليل المحتسب
طب عام
اقراص خميرة قرص واحد  يوميا ,