عندى نحافه وعاوزه اتخن شويه بطريقه مضمونه
انا نحيفه وشهيتى دايما ضعيفه واكلتى قليله وخدت من 7 شهور كده ترايكتين وبيفتح شهيتى جدا بس بما ببطلو بخس عاوزة طريقه كوبسه ازود بيها وزنى خصوصا ان وزنى 53 وطولى 165 وفرحى قرب ومش عارفه اتصرف ازاى وهل ترايكتين ليه اضرار ولا لا لو رجعت ختو تانى
إجابات الأطباء على السؤال
المذكور دواء لا يصرف الا بوصفة طبية كما ان فتح الشهية و زيادة الوزن هي عرض جانبي لهذا الدواء . يمكن تناول مكمل غذائي يباع في الصيدليات يدعى (انشور) بمعدل كوبين في اليوم حسب التعليمات . زيادة تناول اللوز و الجوز و بذور عباد الشمس و بذورالقرع و اليقطين و الزبيب . 1 2021-05-22 19:57:14
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية