انا مريضه كرونز وبقالي شهور بتعالج ادويه ونظام غذائي تقريبا مش باكل خا
السلام عليكم انا مريضه كرونز .. وبقالي 4 شهور بتعالج ادويه ونظام غذائي ... تقريبا مش باكل خالص غير فراخ ورز وبطاطس مسلوقه ونزلت 8 كيلو من وزني وجسمي ضعف جدا .. اعمل ايه؟!
إجابات الأطباء على السؤال
لا داعي لتحديد الأغذية المسموحة بهذه الأصناف فقط . ينصح بتناول الفيتامينات و تناول لبن الرائب بمعدل 3 مرات يوميا و يمكنك مراجعة أخصائية التغذية في منطقتك لمساعدتك .
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية