مشكلة زيادة الوزن بسبب اللولب الهرموني
اعمل اي في زيادة دي وممكن اكل اي للاسف انا كنت باكل كتير ووزني ثابت 53 ركبت الشريط الهرموني من5شهور وعندي زيادة حوالي 33كيلو اعمل اي
الملفات المرفقة:
IMG-20221108-WA0062
إجابات الأطباء على السؤال
هو فعلا بيأثر اللولب الهرموني، ممكن تغيري وسيله منع الحمل لاي وسيله أخرى لا تدخل ب هرمونات الجسم. و الأهم تواصلي مع أخصائي تغذيه معين للمتابعه. ضروري جدا من البدايه تعالجي زياده الوزن. اختاري الأخصائي الي بتشوفيه مناسب لك و تواصلي خاص معه أو زياره عياده تغذيه 0 2022-11-21 08:58:10
أخصائية تغذية سجى المدارمه
تغذية