مشكله في وزن وعاوزه وزن مثالي
وزني 40 كيلو وعملت جميع تحاليل بس عندي عصر هضمي ونسبه بسيطه واخدت علاج كتير معملش معايا حاجه وعاوزه اطخن لاني فرحي في شهر 7 ممكن اعرف اخد ايه او نسبه كولتيزون ومعاه ايه
إجابات الأطباء على السؤال
ممكن ناخد وجبات كتيره صغيره وجبه كل ساعتين زي مثلا كوب عصير فريش محلي بالعسل الابيض او كوب موز بلبن او فراوله بلبن مضاف لهم معلقه صغيره لبن بودره ومحلي بالعسل الابيض ناخد يوميا مكسرات زي السوداني وناخد كل يوم علي الريق كوب ماء عليها معلقه عسل ابيض ونتناول كل يوم حلاوه طحينيه او عسل اسمر مضاف له طحينه ونمارس تمارين مقاومه يوميا لمده ربع ساعه وبعد التمارين ناخد كوب عصير(لبن موزه معلقه زبده فول سوداني ومعلقه لبن باودر ويضرب في الخلاط) 1 2023-05-21 19:19:22
د. هدي فايد
تغذية