لو انا عندى قصور فى الغده الدرقيه و اخدت الدواء حرقى هيزيد و يرجع زى الاول ولا ؟ ولو لا هل لو عملت نظام غذائى نزول الوزن هيفضل صعب بردو ولا ؟
إجابات الأطباء على السؤال
الدواء يعوض نقص الهرمون بالتالي يعاود للجسم اتزانه اذا كان الدواء بجرعه مناسبه لجسمك فان ذلك سيساعد من اعدة الاتزان الداخلي للجسم بما فيها معدل الحرق وعمليات الايض والنظام الغذائي المتزن سيساعد في تخفيف الوزن ولن يكون الامر صعبا كما هو الحال عند نقص هرمون الغدة بدون ادويه 0 2018-09-07 13:17:24
الدكتورة هديل جرار حسين عطية
باطنية