كم كمية السكر اللازمة للجسم يوميا
انا شاب عمري ٣٠ سنة و حساب كتلة الجسم قرابة ٢٧.٥٠ و حاسس بثقل بالوزن اكثر شي بحبه السكر مع اني حاولت كتير اخففه لكن لسه في كمية لا بأس بها من السكر لازم جسمي يطلبها يوميا
إجابات الأطباء على السؤال
150 سعرة حرارية في اليوم الواحد أي ما يعادل 37.5 جرام أو 9 ملاعق صغيرة 2 2021-04-02 13:21:46
د. مصطفى الشحات
تغذية