التقلبات المزاجية والمزاج المتعكر

الطب العام
ذكر، 26 سنة 19 August 2020 تم تعديله في 20 June 2021 1248
من سنة ونص مزاجي بقى وحش معظم الوقت ودا أثر على دراستي وعلاقتي بأهلي وأصحابي والوضع كان مؤذي جدا وبعدها بدأت آخد باراسيتامول باستمرار عشان هرمونات الإندروفين والموضوع اتحسن معايا وبعد كدا عرفت أضرار استخدامه بشكل متواصل ف بطلته ورجعت للمشكلة ف كدا أعمل ايه عشان أعالج التقلب عشان مأثرة على حياتي جدا

اجابات الاطباء

د. محمد المصطفى التوم
1 September 2020 باطنية
السلام عليكم استعمال الادويه والمسكنات بشكل منتظم قد يضر بصحتك ويسبب التعود على الادويه.. ابدا بالوقف ال تدريجي وراجع طبيب... اقرأ المزيد
السلام عليكم استعمال الادويه والمسكنات بشكل منتظم قد يضر بصحتك ويسبب التعود على الادويه.. ابدا بالوقف ال تدريجي وراجع طبيب نفسي لمشكله المزاج، اضافه لانتظام في النوم وتخفيز النشاط البدني.
حاول انك تغير من حياتك شوية ممكن تقضي وقت لطيف مع اصدقائك شارك في الأنشطة والفعاليات الثقافية والفنية والأدبية والفكرية... اقرأ المزيد
حاول انك تغير من حياتك شوية ممكن تقضي وقت لطيف مع اصدقائك شارك في الأنشطة والفعاليات الثقافية والفنية والأدبية والفكرية مارس رياضة سباحة سلة امشي ساعة يومياً ثقف نفسك وأقرأ احكي مع من تستريح له أعمل اي حاجه انت بتحبها ساعد الناس حواليك اشتغل اي حاجه بتحبها وربنا بهديك للصالح
السؤال 1 من 2
لمن تبحث عن إجابة هذا السؤال؟
السؤال 2 من 2
هل سبق واستشرت طبيباً لهذه الحالة؟
Avatar Logo
مئات الآلاف من المرضى وثقوا بطبيبهم هنا

اسأل طبيباً الآن, الطبيب جاهز يجيب على سؤالك في دقائق

استشر طبيب

التعليقات

آراء وتجارب من المستخدمين، ليست بديلًا عن الإجابة الطبية أعلاه.

لديك سؤال للطبيب؟

احصل على إجابة من أطباء موثوقين من منصة الطبي

تصفح خطط الإشتراك

المحتوى الطبي على الطبي لأغراض التوعية ولا يُغني عن استشارة الطبيب المختص أو التشخيص السريري. في حالات الألم الحاد أو فقدان الإحساس المفاجئ، يُرجى مراجعة أقرب طوارئ.

أخبار ومقالات طبية

المزيد من الأخبار والمقالات

فيديوهات طبية

المزيد من الفيديوهات الطبية