عندى احمرار ناتج عن استعمال كريم ميلوكين لتفتيح وتقشير البشره محتاج اعرف اعمل اي علشان الاحمرار دا يروح

icon 22 ديسمبر 2017
icon 20528
عندى احمرار ناتج عن استعمال كريم ميلوكين لتفتيح وتقشير البشره محتاج اعرف اعمل اي علشان الاحمرار دا يروح
هل تريد إجابة أكثر تفصيلا؟ تحدث مع طبيب الآن

إجابات الأطباء على السؤال

اوقفي الكريم دهون زيت الخروعو العسل سلامات ,وو 3 2017-12-22 21:05:47
الدكتور حسن عبد الغني حسن خليل المحتسب
الدكتور حسن عبد الغني حسن خليل المحتسب
طب عام
اوقفي الكريم دهون زيت الخروعو العسل سلامات ,وو

تعليقات الزائرين

زائر زائر

بعد اذنك ي دكتور انا استعملت ميلوكين وظهر ع وجهي حاجه زي الفطريات كدا استعملها ايه؟

icon 15 أكتوبر 2020
زائر زائر

عندي غمقان رهيب بعد استعمال مرهم تريسبوت وميلوكين مش عارف اعمل ايه

icon 5 يونيو 2021
زائر زائر

عندي التهابات من كريم ميلوكين وعالجتها وخفت وبعد كده لو طلعت في شمس او عملت مسكات في وشي بترجع تاني وبيتنفخ وبيحمر

icon 16 سبتمبر 2021
احمد محمد احمد محمد

استعملت كريم ليكوفيت عن طريق الطبيب وحدث اغمقان وتهيج بالوجة اعمل ايه

icon 10 سبتمبر 2022
زائر زائر

عندى التهاب شديد فى الوجه بعد استخدام كريم ميلوكين العلاج ايه

icon 24 مارس 2023
Shahd Safwat Dwidar Shahd Safwat Dwidar

عندي غمقان رهيب بعد استعمال كريم ميلوكين وكمان وشي بدأ يقشر وحصل خشونه جامده جدا

icon 13 سبتمبر 2023

أرسل تعليقك على السؤال

يمكنك الآن ارسال تعليق علي سؤال المريض واستفساره

كيف تود أن يظهر اسمك على التعليق ؟

أسئلة وإجابات مجانية مقترحة متعلقة بالأمراض الجلدية

سؤال من أنثى سنة

في الأمراض الجلدية

بعد استخدامى لكريم فيد اوت حصل التهاب بسيط وخشونة فى منطقة حول الفم والدقن هل اوقف الاستعمال وهل لو بطلت...

لا توقفي استعمال الكريم ولكن إستخدمي مرهم يحتوي على كورتيزون ومضاد حيوي مرتين يوميا بعيدا عن وضع الكريم وذلك بعد زيارة الطبيب اتحديد الدواء المناسب

سؤال من ذكر سنة

في الأمراض الجلدية

أنا اعاني من وجود بقع في وجهي بعد عملية التقشير , استخدمت كريم ميلانو فري و قلل البقع ولكن جعل...

يبدو ان التقشير كان قوي ولم يناسب البشرة والبقع الداكنه يمكن علاجها باستعمال كريمات التبييض علی المناطق المصابه فقط مع المواظبه علی استعمال واقي الشمس

سؤال من ذكر سنة 3

في الأمراض الجلدية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمر تقي لو سمحت يادكتور انا كان عندي بقع سمرة قي خدي والدكتور اداني مرهم هيدروكينون...

الأفضل هو استخدام كريم لتوحيد لون الوجه مثل Inlightex أو Pretty Creaأ أما علاج الشعر الخفيف فيدهن الرأس بمحلول ميتيكسوديل 3% أو 5% وتظهر النتائج بعد 6--8شهور ولا تستخدمي السيشوار بعد وضع الدواء ولا تستحمي ولاتسبحي قبل مرور 4ساعات .وتناول دواء فيناستيرايد

سؤال من أنثى سنة 27

في الأمراض الجلدية

انا بشرتي مختلطه دهنيه ف طبيعي بيظهرلي حبوب بستخدم غسول بايودرما سيبيم الحبوب بتقل ولكن الآثار بتفضل موجودة محتاجه كريم...

يمكنك استخدام كريم skinoren cream لعلاج حب الشباب و البقع يستخدم مرتين يومياً لمدة ثلاثة أشهر على الأقل و قابلة للزيادة لستة أشهر. سبب نجاح العلاج الأستمرار. يمكن ان يغني عن اي مستحضر آخر

هل وجدت هذا المحتوى الطبي مفيداً؟

happy مفيد

sad غير مفيد

144 طبيب

موجود حاليا للإجابة على سؤالك

bg-image

هل تعاني من اعراض الانفلونزا أو الحرارة أو التهاب الحلق؟ مهما كانت الاعراض التي تعاني منها، العديد من الأطباء المختصين متواجدون الآن لمساعدتك.

ابتداءً من

7.5 USD فقط

ابدأ الان
الأسئلة الأكثر تفاعلاً