عاوز ايه انواع الاكل اللى المفروض اكلها قبل ما العب كوره قدم او انزل ا
السلام عليكم ، عاوز اعرف ايه انواع الاكل اللى المفروض اكلها قبل ما العب كوره قدم او انزل الجيم (ارفع حديد ) يساعد ويدى طاقه ؟؟ ك
إجابات الأطباء على السؤال
قبل التمرين يجب الحصول على الطاقة من الكربوهيدرات بالدرجة الأولى بكمية وافرة بحيث أنها تعطي طاقة للجسم وهي المصدر الاول والأساسي له وهضمها يكون أسهل من البروتين والدهون ويجب ترك مسافة فاصلة ما بين التمرين وتناول الوجبة بمعدل ساعتين . 0 2012-02-19 15:34:32
طاقم الطبي