حضرتك انا نحيف وجسدي ضعيف جدا و كمان نحيف عاوز ايه الكشوفات اللازمة قب
حضرتك أنا نحيف وجسدي ضعيف جداً ووالدي كمان نحيف ! عاوز أعرف إيه الكشوفات اللازمة قبل ما أروح الجيم ! واعمل إيه في الجيم يعني ؟ يعني أخد مكملات ولا أعمل إيه لأني مش فاهم حاجه
إجابات الأطباء على السؤال
يجب عمل تحاليل مثل صوره دم كامله للتاكد من عدم وجود انيميا وكذالك تحليل الغده الدرقيه وايضا تحليل براز للتاكد من عدم وجود طفيليات و تحليل البول واذا كان التحاليل سليمه يجب زياده عدد الوجبات و كميه الوجبات الافطار شرب مشروب البابونج على الريق وقبل النوم و سبع تمرات صباحا ومساءا والافطار عيش فينو مع جبن و لبن بالعسل والغذاء ارز وبطاطس و لحمه او فراخ او سمك ومخلل و العشاء فطيره بالسكر و تناول 2 قرص خميره بيره صباحا ومساء و تناول مكملات غذائيه مثل الفيتامينات ولعب في الجيم بالحديد و رافعه الاثقال والاوزان 1 2018-11-01 10:31:04
أخصائية علاج طبيعي كريمة عبد الرحمن مرسي
علاج طبيعي