عايزه اظبط جسمي من بعد ما ولدت قيصري
ولدت قيصري من ٦ شهور وبطني كبيره وباظت من بعد الولاده اعمل تمارين ايه عشان اشد بطني
إجابات الأطباء على السؤال
اول شيء نهتم بالرضاعة الطبيعية لانها بتساهم بصورة كبيرة كدا اننا نرجع للوزن اللي كان قبل الحمل و بتساعد كمانان الرحم ياخد حجمه الطبيعي بالاضافة لاهميتها للبيبي يفضل كمان نلبس حزام ضاغط لان دا بيقلل شوية من الترهلات في بعض انواع الكريمات بتكون متوفرة في الصيدلية بتساعد في تقليل الترهلات بعد الولادة بس نشوف مناسب مع الرضاعة او لاه نهتم بالاكل الصحي والرياضة بصورة عامة و ممكن تمارين بطن شوية نقسم وجباتنا على ٥ مرات او ٦ مرات في اليوم 0 2020-09-25 15:02:27
أخصائي تغذية محمد حمزه
تغذية